wtorek, 4 lutego 2014

bezy cytrynowe




Białka są, lemon curd jest, mascarpone jest - więc nie mogłam nie zrobić cytrynowych bez. Ostatnim razem bezy robiłam na początku 1 roku studiów, wykładając masę łyżką, bo nawet nie posiadałam rękawa cukierniczego ;) Niestety, nie posiadłam jeszcze umiejętności zrobienia bielutkiej bezy, ale wszystko przede mną. Nie sądzę żebym została fanką bez o smaku cytrynowym, ale na pewno super komponują się z kremem. Jak zalegają białka i lemon curd, to warto wykorzystać ten przepis. Zrobiłam z połowy porcji-drugą przeznaczyłam na beziki kakaowe.

Z Moje Wypieki i Desery

Składniki na bezy:
6 białek
300 g drobnego cukru
świeżo wyciśnięty sok z niedużej cytryny
 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej 
szczypta soli


Białka ubić na sztywno mikserem na wysokich obrotach, dodając szczyptę soli. Łyżka po łyżce dodawać cukier, cały czas ubijając. Wsypać mąkę i zmiksować całość, a następnie wlać sok z cytryny i ponownie ubić. Masę nałożyć do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką i wyciskać na blachę bezy. Zostawiać między nimi nieduże odstępy.
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 120C przez ok 70-80 minut (aby bezy pozostały białe, należy piec je nieco dłużej i w niższej temperaturze).

Krem cytrynowy:
200 g schłodzonego serka mascarpone
schłodzony lemon curd tutaj

Serek dokładnie wymieszać łyżką z lemon curd, aby powstała gładka masa. Wystudzone bezy przełożyć kremem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz