poniedziałek, 24 lutego 2014

kremowe piwo




Przepis na kremowe piwo wpadł mi w oko już jakiś czas temu, ale jakoś nie było okazji wypróbować. Ale ponieważ Harry, Londyn, to takie aktualne ostatnio u mnie tematy, to w końcu zabrałam się do roboty. Jako jedyna obecna (i jedyna w ogóle) fanka Harrego w domu, zrobiłam kremowe piwo z połowy porcji. I bardzo dobrze! Nie podołałabym całemu kuflowi i nikt by mi nie pomógł. Napój jest kremowy, mocno słodki, trochę nietypowy w smaku, ale w gruncie rzeczy smaczny. Dla fanów Harrego Pottera albo dla tych, którzy lubią eksperymentować w kuchni ;)


z frommovietothekitchen.pl

"składniki:
3/4 szklanki brązowego cukru
200 ml śmietanki kremówki
300 ml gazowanej wody
2 łyżki syropu waniliowego (można zastąpić esencją waniliową na bazie alkoholu, lub dodać wyłuskaną wanilię)
2 łyżki masła
3 łyżki cukru pudru
opcjonalnie: kieliszek whisky

przygotowanie:

Do małego garnuszka wlać 4 łyżki śmietanki kremówki, pozostałą śmietanę ubić z 3 łyżkami cukru pudru. Dodać cukier i podgrzewać przez kilka minut cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści. Do rozpuszczonego cukru dodać masło i syrop waniliowy. Po wymieszaniu dodać gazowaną wodę, szybko mieszając, aby cukier się nie skrystalizował pod wpływem zimnej wody. Gotowy napój przelać do kufla lub szklanki i na wierzch nałożyć ubitej śmietany kremówki."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz