niedziela, 13 lipca 2014

coconut cream pie



Nie lubię robić tart czy tartopodobnych, ale ten przepis wyjątkowo mnie kusił. 
Kruche ciasto, kokosowy budyń i lekka śmietana kokosowo-ananasowa. Całość jest delikatna i bardzo smaczna i ładnie się prezentuje - zadowoliła nawet te wybredniejsze podniebienia ;) 
PS. Ciasto trochę skurczyło mi się podczas pieczenia, dzięki czemu mogłam je wyjąć z blaszki na tartę i przełożyć na paterę (ufff) - jest bardzo kruche i jeśli nie macie blaszki z wyjmowanym dnem, to będzie ciężko je wydobyć w całości. 

z Moje Wypieki i Desery


Składniki na ciasto kruche:
175 g mąki pszennej
100 g masła, zimnego
50 g cukru pudru
1 żółtko
1 - 2 łyżki zimnej wody

Wszystkie składniki umieścić w naczyniu i szybko zagnieść. Z ciasta uformować kulę, spłaszczyć, owinąć folią, schłodzić w lodówce przez 30 minut. Ciasto można też wyrobić w malakserze.
Po wyjęciu ciasta z lodówki rozwałkować je na papierze do pieczenia na grubość około 3 mm, następnie razem z papierem przenieść nad formę od tarty, obrócić, delikatnie odkleić papier i wylepić nim formę do tarty (o średnicy 23 cm), wysmarowanej wcześniej masłem. Wyrównać, ponakłuwać widelcem. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, a następnie na papier wysypać specjalne kulki ceramiczne, które obciążą ciasto (może to być również fasola lub ryż). Tak przygotowane ciasto wstępnie podpiec w temperaturze 190ºC przez 15 minut. Następnie papier usunąć, piec kolejne 15 - 20 minut, do zezłocenia.
Wyjąć z piekarnika, wystudzić.
Budyń kokosowy:
5 żółtek
100 g drobnego cukru do wypieków*
40 g mąki pszennej
10 g mąki ziemniaczanej
400 ml mleka kokosowego

Żółtka i cukier utrzeć do białości i puszystości. Dodać 50 ml mleka, mąki i zmiksować.
Resztę mleka zagotować. Na wrzące mleko wlać masę żółtkową i gotować, mieszając często, jak budyń, do zgęstnienia. Gotowy krem, jeszcze gorący, przelać na wystudzony kruchy spód, odstawić do całkowitego wystudzenia.
Budyń będzie miał kolor lekko szary - kolor mleka kokosowego. **
Dodatkowo: ***
300 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
2 łyżeczki cukru pudru
pół szklanki wiórków kokosowych
szklanka ananasów w kawałkach ****
Śmietanę kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Dodać ananasa i wymieszać.
Wykonanie:
Na schłodzony spód z budyniem wyłożyć bitą śmietanę z wiórkami kokosowymi. 
Przechowywać w lodówce. 

* użyłam 80g cukru brązowego i 20g cukru kokosowego
** u mnie był bardziej brązowy, bo użyłam ciemnego cukru
*** moim zdaniem w wychodzi za dużo tej śmietany(jest jej więcej niż warstwy budyniowej) i nieco dominuje nad smakiem ciasta i budyniu. Zmniejszyłabym nieco ilość składników.
**** w oryginale były płatki kokosowe, ale ja zastąpiłam je kawałkami ananasa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz