poniedziałek, 14 lipca 2014

ciasto bezowe z migdałami, białą czekoladą i kremem cytrynowym


Po wczorajszym wypieku zostały białka, więc musiało być coś "bezowego". Padło na ciasto bezowe, nigdy wcześniej nie robiłam, nie wiedziałam co to, więc musiałam się przekonać ;) 
Ciasto jest mięciutkie, słodkie, mocno migdałowe - dokładnie, jak Dorota zapowiadała. Cytrynowy krem idealnie dopełnia całość, przełamując słodycz ciasta. Warto spróbować!
PS. Po przekrojeniu szału nie robi :P

z Moje Wypieki i Desery

Składniki:

5 białek
70 g drobnego cukru
150 g posiekanej białej czekolady
150 g  podpieczonych płatków migdałowych
2 łyżki zmielonych migdałów
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka soku z cytryny
Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania wsypywać stopniowo cukier, wciąż ubijając. Dodać pozostałe składniki i delikatnie wymieszać. Formę o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wypełnić ja równomiernie ciastem. Piec przez 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC. Podczas pieczenia warto przykryć bezę folią aluminiową(aby zapobiec nadmiernemu spieczeniu). Wystudzić w stygnącym piekarniku.
Składniki na krem:
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
4 łyżki soku z cytryny (lub więcej, do smaku)
Wszystkie składniki na krem wymieszać krótko mikserem.
Gotowy krem wyłożyć na wystudzone ciasto. Można ozdobić płatkami migdałów. Przechowywać w lodówce.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz