czwartek, 26 maja 2016

Sernik Strawberry Shake





Jeden z moich ulubionych. Naprawdę smakuje jak truskawkowy shake, jest pyszny, prosty w zrobieniu i ładnie się prezentuje. 

z cukrowawrozka.pl


Na blaszkę 20x20cm (albo tortownice 21cm)
Spód:
150 g ciasteczek zbożowych, pokruszonych
60 g masła
 
Masa serowa:
500 g twarogu sernikowego lub twarożku śmietankowego (ja użyłam z Wielunia-Mój ulubiony)
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
200 ml śmietanki kremówki 30 lub 36%
200 g truskawek zmiksowanych na puree
1 szklanka mleka w proszku
3 łyżeczki żelatyny

Ciasteczka łączymy ze stopionym masłem i masę wgniatamy w dno wyłożonej papierem do pieczenia formy.
 
Twarożek ucieramy z cukrem i mlekiem w proszku. Dodajemy wanilię i puree truskawkowe.
 
Żelatynę rozpuszczamy w 1/4 szklance chłodnej wody, a kiedy napęcznieje, podgrzewamy do rozpuszczenia. Nie zagotowujemy! Ciepłą żelatynę dolewamy do masy serowej, miksując lub energicznie mieszając.
 
Kremówkę ubijamy na sztywno. Delikatnie łączymy z masą serową za pomocą szpatułki lub dużej łyżki. Całość rozsmarowujemy na ciasteczkowym spodzie i odstawiamy do lodówki na około 2 godziny.

Ja ozdabiam sernik kremówką ubitą z mascarpone, ale można dowolnie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz