środa, 16 kwietnia 2014

babeczki wielkanocne


Jeżeli szukacie czegoś uroczego na świąteczny stół, to polecam te babeczki. Nie są ani trudne ani czasochłonne a prezentują się naprawdę fajnie. 
Specjalnie z myślą o tym przepisie poszukiwałam Cadbury Mini Eggs, chociaż na pewno znajdą się polskie odpowiedniki :) Dodałam odrobinę zielonego barwnika aby babeczki nabrały jeszcze bardziej wiosennego wyglądu.

z mojewypieki.com

"Składniki na 9 babeczek:
110 g masła
80 g drobnego cukru
110 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Ponadto:
100 g posiekanej czekolady lub chipsów czekoladowych
jajeczka cukrowe z czekoladą do dekoracji
120 ml śmietany kremówki *+ 1 łyżka cukru pudru

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać, odłożyć.

W misie miksera utrzeć masło z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu. Dodać odłożone wcześniej suche składniki, esktakt z wanilii i zmiksować, tylko przez chwilę, do połączenia się składników. Na końcu wmieszać chipsy czekoladowe.

Blachę do muffinek wyłożyć papilotkami, ciasta nałożyć do 3/4 wysokości. Piec około 20 minut w temperaturze 180ºC. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając 1 łyżkę cukru pudru. Ozdobić wystudzone babeczki przy pomocy rękawa cukierniczego, środek udekorować jajeczkami."

*najlepsza 36%, ja użyłam 30%(nie było innej) i nie zadowoliła mnie konsystencja po ubiciu:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz