środa, 12 września 2012

Budyniowe babeczki z lukrem


Wakacje trwają a ja miałam ochotę wypróbować jeden z wielu przepisów z mojego magicznego zeszyciku :)
Przepis przygarnięty z mojewypieki.com
Babeczki robi się szybko, co jest dużym plusem.
Z moich uwag: dodałam budyń z cukrem, więc analogicznie zmniejszyłam ilość cukru do ciasta. Poza tym i tak 140g to trochę za dużo.
Lukier nie wyszedł ładny biały, ale nie ma to znaczenia, bo następnym razem zastąpię go czymś innym.
Dzisiejsze pieczenie po raz kolejny przypomniało mi dlaczego niechętnie podchodzę do domowego lukru.
Jest za słodki :)

"Składniki na około 12 babeczek:
100 g budyniu w proszku (bez cukru) np. waniliowego, śmietankowego
200 g masła
2 duże jajka
4 łyżki mleka
140 g drobnego cukru do wypieków (lub mniej)
100 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Proszek budyniowy przesiać z mąką, sodą i proszkiem. Odłożyć.

Masło utrzeć mikserem na jasną, puszystą masę. Dodać cukier, ucierając. Wbijać jajka, jedno po drugim, ucierając po każdym dodaniu. Dodać mleko oraz wsypać przesiane suche składniki. Wymieszać szpatułką do połączenia.

Standardową formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Ciasto rozdzielić pomiędzy papilotki, wyrównać.

Piec w temperaturze 170ºC przez około 20 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wystudzić na kratce.

Lukier:
140 g cukru pudru
3 lyżki wody
posypka cukrowa

 Cukier puder wymieszać z wodą by uzyskać gęstą pastę. Wierzch wystudzonych babeczek polać lukrem, potem natychmiast udekorować posypką."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz