niedziela, 10 marca 2013

brownie



Dawno mnie tu nie było. Sesja i multum spraw na głowie.
Ale wracam i to z wielką chęcią na kucharzenie :)
Moje pierwsze brownie.
Debiut uznaję za udany.
Ciasto pyyycha, choć dla mnie bardzo słodkie.
Ale wszystkim smakowało :)
PS. dla tych co nigdy wcześniej brownie nie piekli - to ciasto jest z natury zakalcowate.

przepis z mojekucharzenie.blox.pl

"Składniki :
185 g masła, pokrojonego w kostkę
185 g gorzkiej czekolady, posiekanej
3 jajka
275 g cukru pudru
40 g gorzkiego kakao
85 g mąki pszennej
50 g białej czekolady - posiekane
50 g mlecznej czekolady - posiekane
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii [mój dodatek]

Kwadratową formę o boku 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Gorzką czekoladę i masło umieścić w misce, roztopić w kąpieli wodnej. Przestudzić.
Jajka ubić z cukrem do białości - masa powinna zwiększyć objętość. Do masy jajecznej delikatnie wmieszać ostudzoną czekoladę z masłem oraz ekstrakt z wanilii. Następnie przesiać do miski z masą mąkę i kakao - i znów delikatnie wymieszać. Dodać posiekaną białą i mleczną czekoladę, wymieszać.
Przełożyć masę do formy i wyrównać powierzchnię. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec przez ok.25 minut, do chwili, gdy wierzch ciasta stanie się błyszczący (powinien wyglądać jak cienki papier), a boki zaczną odstawać od brzegów formy.

Upieczone ciasto ostudzić, a następnie pokroić na 16 kwadratów, a każdy z nich przekroić po przekątnej, aby powstały małe trójkąty."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz